Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 Seizoen 2017: deel 4

Ga naar beneden 
AuteurBericht
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Seizoen 2017: deel 4 Empty
010217
BerichtSeizoen 2017: deel 4

Vandaag ons laatste deel! Enkele algemene vraagjes deze keer over de renners die wel eens zouden schitteren dit seizoen! Veel leesplezier en ik hoop dat jullie ervan genoten hebben!

Wie zie jij dit jaar als mogelijke renner van het seizoen?
Bappos: Sep Vanmarcke. Zit bij een nieuw team, nieuwe motivatie. Hij heeft al jaren de snelheid en inhoud om te winnen, nu nog de winnaarsmentaliteit en het instinct om op het juiste moment te vertrekken. Van Avermaet moest leren winnen, dat heeft hij ook nog.
Mark96: Laten we eerlijk zijn: als er puur naar de prestaties gekeken zal worden is Peter Sagan weer de man van het jaar.
TheTourminator: Dit vind ik een lastige om te beantwoorden. Het spreekt voor zich om als eerste aan Chris Froome te denken, want aan elke koers waaraan hij meedoet is hij de favoriet voor de eindoverwinning. Ik denk dat dit jaar Quintana een nog grotere concurrent van Chris Froome zal zijn, maar dan moet Movistar wel wat doen om het treintje van Sky weg te krijgen.
Dark-Knight: Ik denk dat er maar één goed antwoord op deze vraag is: Peter Sagan. Hij gaat er weer het hele jaar staan en zal weer voor genoeg spektakel gaan zorgen. Vooraf mijn topfavoriet voor de ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, de groene trui in de tour en de wedstrijden in Canada. Daarnaast zal hij nog wel de nodige zeges in andere wedstrijden binnenhalen. Ik heb daarnaast erg hoge verwachtingen van Romain Bardet. Hij is nog pas 26 jaar en is bergop een van de sterkste renners ter wereld. Ik zie hem wel de nodige korte rondjes winnen dit jaar en daarnaast misschien nog een Lombardije of iets dergelijks. Dit jaar tweede in de tour de france op 4 minuten van Chris Froome, maar 3 minuten en 45 seconden hiervan verloor hij in de tijdritten. Hij weet wanneer hij aan moet vallen en tijd kan winnen, en wanneer hij juist in het wiel moet blijven. Daarom verwacht en hoop ik dat hij en Quintana het Froome zo lastig mogelijk zullen maken en dat er in ieder geval weer een spannende strijd om het geel gaat komen.
Nonkel Jos: Er zijn een aantal renners die zich in 2017 'incontournable' kunnen maken in de rijke geschiedenis van het wielrennen.
Tom Boonen kan met een vijfde kassei op de Vélodrome van Roubaix, waar hij zijn professionele carrière afsluit, écht aanspraak maken op de titel 'beste klassieke renner ooit'.
Chris Froome kan zich met een vierde Tourzege bij de allergrootste ronderenners scharen. En ook Vincenzo Nibali, die een derde eindzege in de honderdste editie van de Giro ambieert, heeft een afspraak met de geschiedenis. Of kan Nairo Quintana, die beide rondes rijdt, hen iets in de weg leggen en de dubbel realiseren? Als daar iemand toe in staat is, dan wel de Colombiaanse pocketklimmer.
Of kan de alomtegenwoordige en onvermijdelijke Peter Sagan zich in het Noorse Bergen op 27-jarige leeftijd voor het eerst voor de derde opeenvolgende keer kronen tot wereldkampioen op de weg? En ook Mark Cavendish is slechts vier ritzeges in 'la Grande Boucle' verwijderd van een evenaring van het record van de Kannibaal, Eddy Merckx.
Brain Freeze: Puur gekeken naar renners die weer in hun wedstrijden gaan domineren, zal er niet heel veel nieuws onder de horizon zijn. Ik denk dat zowel Sagan als Froome weer ongenaakbaar zullen zijn. Maar je wil voor zo’n vraag toch een wat origineler antwoord geven, dus dan ga ik voor Miguel Angel Lopez. Ik verwacht veel van zijn kopmanschap in de Tour. Heeft met zijn overwinning in de Ronde van Zwitserland al een glimp van zijn talent laten zien, maar er moet nog veel meer in zitten.
Quechua: Ik vermoed dat Matthews dit jaar nog een stap gaat maken en een echte uitdager van Sagan en Van Avermaet kan worden. Blijft dan nog steeds een beperktere renner aangezien hij geen kasseienman is, maar op de andere gebieden gaat hij het hem lastig maken.
Degenkolb zou ook wel eens heel sterk terug kunnen komen.
Svennieboys: Nairo Quintana. De kleine Colombiaan viel vorig jaar tegen in de Tour de France maar wist uiteindelijk wel de Vuelta a Espana te winnen. Het zou mij niet verbazen mocht de klimmer van Movistar dit jaar eindelijk de Tour de France winnen. Het parcours is nog meer in zijn voordeel dan het parcours van afgelopen jaar met slechts 36 tijdritkilometer in totaal.

Welke renner wordt de revelatie van 2017?
Bappos: Taylor Phinney haalt zijn vorm van voor zijn valpartij terug. Hier heb ik nog steeds goede hoop op. In de vorm die hij had is het een geweldige renner. Qua echte jonkies heb ik hoge verwachtingen van in NL van Sam Oomen en in België van Laurens de Plus. Beiden moeten eigenlijk vrij gelaten worden in hun kunsten en wellicht kunnen ze dan wat mooie dingen doen dit jaar.
Mark96: Je kan het niet helemaal een revelatie noemen omdat hij zichzelf al eens heeft laten zien. Maar ik denk dat Kelderman zijn nieuwe omgeving hem goed gaat doen. Hij liet zien veelbelovend te zijn, maar bij Lotto krijg je (denk ik) zo veel druk van alle Nederlanders. Bij Giant (Sunweb) zal dit denk ik minder zijn en hem ten goede komen.
TheTourminator: Dit zal een renner worden die nog maar net de Tour d'Avenir heeft gewonnen, nameljik Miguel Angel Lopez. Deze jongen heeft het eerste jaar in de WorldTour moeten wennen. Vorig jaar heeft hij al een aantal mooie top 10 klasseringen gereden, maar viel helaas al vroeg in de Ronde van Spanje uit. Dit jaar heeft hij weer een stuk meer ervaring en zie ik hem nog een heel stuk groeien en misschien wel een aantal top 5 plaatsen mee te pakken.
Dark-Knight: Het is misschien een beetje een chauvinistisch antwoord, maar ik ga hier toch voor Sam Oomen. Hij liet vorig jaar al zien hoeveel talent hij wel niet heeft in het criterium International, Luik-Bastenaken Luik en de Tour de l'Ain. Dit jaar gaat hij opnieuw een grote stap zetten en ik verwacht van hem zijn eerste WorldTour overwinning, wie weet misschien wel in de Vuelta.
Nonkel Jos: Ik verwacht de grote doorbraak van Fernando Gaviria en Jasper Stuyven. Beide renners hebben hun neus al meermaals aan het venster gestoken. Gaviria is met sprintzeges in kleinere eendags- en rittenkoersen klaar voor zijn debuut in een grote ronde. Voorlopig staan de Giro en de Tour op het programma van de kwieke Colombiaan en ik verwacht dat hij daar meteen potten zal breken. Stuyven heeft Kuurne-Brussel-Kuurne en een rit in de Vuelta op zijn palmares staan. Ook bij zijn Tourdebuut vorig seizoen maakte Stuyven indruk. De laureaat van Parijs-Roubaix bij de junioren kon in de schaduw van Fabian Cancellara evenwel nog niet overtuigen in de voorjaarsklassiekers. Dit jaar deelt hij voor die koersen het kopmanschap met nieuwe aanwinst John Degenkolb.
Ook gok ik op enkele knappe resultaten van Jack Haig, een renner die ik dezelfde kwaliteiten als de gebroeders Yates toedicht.
Brain Freeze: Van een aantal tijdrijders weten we dat ze omgeschoold kunnen worden tot uitstekende ronderenners, zoals bij Wiggins en Dumoulin. Mijn verwachting is dat we daar dit jaar Rohan Dennis nog aan kunnen toevoegen. Niet zozeer een revelatie in de zin dat we hem nog niet kenden, maar dat we hem ook in de meerdaagse Europese Worldtour-races bovenin gaan zien meedraaien. Misschien ook wel een mooi klassement in de Giro. Ben er ontzettend benieuwd naar.
Quechua: Robert Power had vorig jaar een klotejaar, maar blijft één van de grootste talenten, die gaat doorbreken op een hoog niveau.
Svennieboys: Matvey Mamykin. De jonge Rus, geboren op 31 oktober 1994, maakte tijdens de jongste Vuelta a Espana al een uitstekende indruk. De klimmer van Katusha ging nagenoeg elke bergetappe in de aanval en liet veel potentie zien. Verwacht dat hij dit jaar een goede subtopper gaat zijn in kleine rondes en mogelijk een etappe gaat winnen in een grote ronde.

Welke neoprof gaat verbazen met zijn prestaties?
Bappos: Zoals bij de vorige vraag vermeld, Oomen en De Plus voor België en Nederland. Ik zag echter dat Gaviria nog als neoprof gezien werd. Hij heeft zo’n hoge snelheid, hij kan mee met de topsprinters van de wereld. Die gaat dit jaar veel overwinningen pakken als die zich volledig op de weg focust.
Mark96: Gaviria, al is het geen verbazen als je het verwacht.
TheTourminator: Ik verwacht veel van Ravasi. 2e geworden in de Tour d'Avenir en ook nog een goede klassering in een van de zwaarste wedstrijden in het belofte circuit: Giro Ciclistico della Valle d'Aosta Mont Blanc. Wanneer Ravasi de kans krijgt in de wat kleinere koersen zie ik wel een aantal top 10 plaatsen voor Ravasi.
Dark-Knight: Ik ga hier voor David Gaudu. In de Tour de l'ain liet hij tussen de profs zien al erg ver te zijn in zijn ontwikkeling. Vervolgens won hij de Tour de l'avenir met enige overmacht. Ook in andere U23 wedstrijden liet hij sterke optredens noteren, met onder andere de eindwinst in de Course de la Paix. Wat we precies van hem kunnen verwachten, durf ik niet zo goed te zeggen, maar hij heeft in ieder geval alles in zich om dit jaar al hoge ogen te gooien.
Nonkel Jos: Ik koester veel hoop voor klimtalent Tao Geoghegan Hart, die zijn eerste profcontract bij Team Sky heeft getekend. Daar wringt het schoentje misschien ook meteen: het hiërarchische Sky heeft niet meteen de beste reputatie bij het begeleiden van jonge talenten.
UAE Abu Dhabi heeft met Filippo Ganna - de 'opvolger van Cancellara' - en rondetalent Edward Ravasi ook twee begaafde Italiaanse neoprofs in huis gehaald. Verder ook pluimen op de hoed van Patrick Lefevere (Quickstep), die met Enric Mas en Rémi Cavagna opnieuw de kaart van de jeugd durft te trekken.
Brain Freeze: In principe heb k de hoogste pet op van Vincenzo Albanese. Hoeveel power die had verbaasde me in de paar weinige wedstrijden die ik van hem heb kunnen zien. Ik denk echter niet dat hij al dusdanig gaat verbazen met zijn prestaties. Dat is wellicht wat te vroeg en daar is het programma van Bardiani verder ook niet echt naar. Wat mooie uitslagen in Italiaanse wedstrijden kan hij rijden, maar dat is niet per se het verbazingseffect waar deze vraag op doelt.
Ik schrijf dit stuk terwijl de Tour Down Under al een paar dagen onderweg is. Guerreiro valt me hierbij op dat hij al een aantal keer top10 heeft gereden. Voor deze koers is hij me nooit eerder ergens echt opgevallen, dus ik ben benieuwd waartoe hij nog verder in staat is.
Quechua: Vincenzo Albanese, zit bij een team waar hij veel vrijheid gaat krijgen en sprinters breken sowieso wat vaker vroeg door.
Svennieboys: David Gaudu. De Fransman van FDJ is piepjong met zijn 20 jaar maar barst van het talent. Won vorig jaar de Tour de l’Avenir en liet mooie dingen zien tussen de profrenners bij Tour de l’Ain. Verwacht dat hij ondanks zijn jonge leeftijd direct zijn neus enkele malen aan het venster gaat steken in zijn eerste volledige profjaar bij FDJ.

Als jullie 1 ding mochten veranderen aan de huidige gang van zaken in het wielrennen, wat zou dat zijn?
Bappos: Bochten in de laatste kilometers van een vlakke koers… Laat men alsjeblieft goed kijken naar de laatste kilometers van een rit. Het gaat harder en harder tegenwoordig. Het aantal valpartijen in de laatste kilometers is veel te veel. Uiteraard zijn er goede maatregelen hiertegen getroffen (zoals binnen de laatste 3 kilometer geen tijdverlies), maar laat de koersleiders ook eens kijken naar het parcours. Een bocht in de laatste kilometer is te gevaarlijk.
Mark96: Zorgen dat er minder mafketels staan op die bergen. Kijken naar het fietsen: prima. Maar ga alsjeblieft niet als een randdebiel verkleed en maar zorgen dat je in beeld komt.
Quechua: De Tour zou minder belangrijk moeten worden, de meeste actie betreft valpartijen, niet demarrages. Komt allemaal omdat de belangen er zo groot zijn. Maar hoe verander je dat? Ik heb geen kant-en-klare oplossing.
Svennieboys: Het behouden koersen uiteraard want daar zit je als kijker niet op te wachten. Tegenwoordig kun je nagenoeg altijd één uur van te voren de televisie aanzetten en dan heb je niks gemist. Dat is zonde. Ik herinner me nog goed de tijd dat ik vanaf vroeg in de middag voor de televisie zat en me geen seconde verveelde. Hopelijk zijn er dit jaar een aantal teams die het met me eens zijn en de handdoek in de ring gooien. Ik verheug me er op!
Terug naar boven Ga naar beneden
Deel dit bericht op: reddit

Seizoen 2017: deel 4 :: Commentaren

Quechua
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht wo 01 feb 2017, 20:34 van Quechua
Nonkel jos wint de voorbeschouwingsronde, heeft er duidelijk tijd ingestoken en schrijft als een echte wielertijdschriftjournalist.
En ben het met hem ook vaker eens dan met mijn eigen stukje eigenlijk, maar ik heb het dan ook als een razende neergepend terwijl ik eigenlijk al te laat was.
Bappos
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht wo 01 feb 2017, 20:50 van Bappos
Ik heb die eerste vraag heel anders opgevat als de rest zie ik.
nonkel jos
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht do 02 feb 2017, 00:54 van nonkel jos
Quechua schreef:
Nonkel jos wint de voorbeschouwingsronde, heeft er duidelijk tijd ingestoken en schrijft als een echte wielertijdschriftjournalist.
En ben het met hem ook vaker eens dan met mijn eigen stukje eigenlijk, maar ik heb het dan ook als een razende neergepend terwijl ik eigenlijk al te laat was.

Bedankt Chris. Het is dan ook mijn job!
Het valt me wel op dat ik vaak een andere mening heb. Maar alle stukjes zijn aangenaam leesvoer.
Svennieboys
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht vr 03 feb 2017, 18:47 van Svennieboys
Mark96 begrijpt het begrip neoprof niet of wat? Very Happy
Bappos
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht vr 03 feb 2017, 19:52 van Bappos
Gaviria is officieel een neoprof hoor.
Svennieboys
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht za 04 feb 2017, 13:23 van Svennieboys
Bappos schreef:
Gaviria is officieel een neoprof hoor.

Hoezo?
dark-knight
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht za 04 feb 2017, 13:31 van dark-knight
Volgens de UCI reglementen ben je officieel je eerste 2 jaren bij de profs neoprof.
Svennieboys
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht za 04 feb 2017, 16:21 van Svennieboys
Godverdomme, ongelooflijk.
Dus die Mark96 is gewoon een meesterkenner en heeft het beste antwoord gegeven.
Bappos
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht za 04 feb 2017, 17:43 van Bappos
Ik gaf dat antwoord ook!
nonkel jos
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht zo 26 feb 2017, 03:46 van nonkel jos
nonkel 'kenner' jos schreef:
Ook gok ik op enkele knappe resultaten van Jack Haig, een renner die ik dezelfde kwaliteiten als de gebroeders Yates toedicht.

14e in koninginnenrit Abu Dhabi, tussen Tourwinnaars Contador en Nibali!!!!
Eyeofdevil
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht zo 26 feb 2017, 12:49 van Eyeofdevil
nonkel jos schreef:
nonkel 'kenner' jos schreef:
Ook gok ik op enkele knappe resultaten van Jack Haig, een renner die ik dezelfde kwaliteiten als de gebroeders Yates toedicht.

14e in koninginnenrit Abu Dhabi, tussen Tourwinnaars Contador en Nibali!!!!

leuk je naam in de quote aangepast. :p
Re: Seizoen 2017: deel 4
Bericht  van Gesponsorde inhoud
 

Seizoen 2017: deel 4

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Seizoen 2017: deel 1
» Seizoen 2017: deel 2
» Seizoen 2017: deel 3
» Seizoen 2019
» Seizoen 2018: De WT transfers

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Blog :: Voorbeschouwingen-
Ga naar: