Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 Tour de France 2017 - Wat kunnen we verwachten: de witte trui

Ga naar beneden 
AuteurBericht
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Tour de France 2017 - Wat kunnen we verwachten: de witte trui Empty
260617
BerichtTour de France 2017 - Wat kunnen we verwachten: de witte trui

De witte trui is de trui voor de beste jongere. Het is geen garantie op succes, maar toch, als je in het huidige wielrennen wil meedoen om die witte trui moet je al een eindje meegaan met de echte toppers. Het volstaat niet meer om elke een paar keer op x aantal te minuten te eindigen en toch wit te winnen. Elke dag moet je heel dicht bij de toppers eindigen om kans te maken. Vorig jaar werd de trui gewonnen door Adam Yates. Wie zijn dit jaar de kanshebbers? Ik zet 5 kanshebbers op een rijtje:

- Simon Yates

Misschien wel de topfavoriet op basis van zijn gehele palmares. Van al de jonge mannen is hij toch wel degene gebleken die in sommige koersen al het dichtst bij de wereldtop aanleunde. Na zijn 6e plaats in de Vuelta van vorig jaar is ook gebleken dat hij de 3 weken grote rondes zeker aankan. Het is wel nog afwachten of hij in topvorm aan de Tour zal starten. Tot nu toe heeft hij een wisselvallig seizoen. Enkel in Romandië was hij tot nu toe echt in orde met een 2e plaats na Porte. Voor de rest was hij wel goed, maar niet op het niveau dat hij in de Tour zal moeten zijn. Ook in de Dauphine trok datzelfde verhaal zich door met een 13e plaats. Hij is geen enkele keer zelfs maar in de buurt van de beste gekomen daar. Op tijd gepiekt of toch niet goed genoeg?

- Emanuel Buchmann

Voor mij persoonlijk 1 van de verrassingen van dit seizoen. Dat hij dit niveau kon bereiken had ik niet verwacht. En misschien trekt hij dit wel door naar de Tour? Met een 13e plaats in het Baskenland, 10e plaats in Romandië en de 7e plaats in de Dauphine wordt hij steeds een beetje beter. Hij verliest telkens wat plaatsen met zijn tijdrit, maar veel tijdritkilometers zijn er niet in de Tour. Met de start in Duitsland zal hij ook zeker gemotiveerd zijn om het goed te doen. Ik verwacht wel wat van deze man, zou zomaar eens de verrassing van de Tour voor het grote publiek kunnen worden. Het enige dat hem misschien in de weg staat is de aanwezigheid van Majka binnen zijn ploeg. Afwachten wat het daarmee wordt!

- Pierre Latour

Nog maar eens een jonge Franse klimmer! Vorig jaar debuteerde hij in een grote ronde met de Vuelta en deed dat met verve na ritwinst op de voorlaatste dag. Wat kan hij in de Tour? Dit jaar lijkt het allemaal wat minder, misschien ook omdat zijn programma iets zwaarder is. 15e Dauphine, 14e Romandie, 14e Waalse Pijl, 1e NK ITT, niet slecht voor een 23 jarige renner. Toch is het niet heel waarschijnlijk dat we hem in de Tour zullen zien eindigen in het wit. Latour zit namelijk in de ploeg bij Bardet en die is absolute kopman. Waarschijnlijk zullen we Latour vooral zien werken, maar wanneer blijkt dat Bardet niet zal meedoen voor de top 5 kan het zomaar eens zijn dat we Latour zien meedoen om dit truitje. Hou hem in de gaten!

- Tiesj Benoot

Jazeker, we zien hier nog eens Belg! Het is niet waarschijnlijk dat we Benoot echt zullen zien meedoen om wit, maar talent heeft hij zeker wel. We kennen Benoot vooral als een klassiekerman maar de actieve wielervolgers zullen hier en daar al glimpen van klimtalent hebben opgemerkt. Voor het grote publiek kwam de echte kennismaking met de klimmer Benoot in de Dauphine waar hij elke dag gewoon met de subtop meeklom. Hij werd 12e in het eindklassement voor toptalenten als Yates, Oomen en Latour. Dan kan je iets. Persoonlijk hoop ik echt dat hij de rondes gaat opzoeken en de klassiekers aan zich voorbij laat gaan. Helaas voor hem is het een Belg met heel veel talent die gewoon alles kan, dus wordt hij naar de Ronde van Vlaanderen gepusht. Maar ooit komt de dag dat Tiesj gewoon rondjes gaat winnen, ben ik van overtuigd.

- Louis Meintjes

Als laatste hebben we nog de grote concurrent voor Yates. De kleine Zuid-Afrikaan werd vorig jaar al 2e in het jongerenklassement en 8e in het algemene klassement. Meintjes plooit bijna nooit, wat hem als jonge renner een voordeel geeft tegenover zijn concurrenten. De vorm is er zeker ook, in de Dauphine werd hij steeds beter met op de laatste dag een 3e plaats na Fuglsang en Martin. Zijn zwakke punt is absoluut zijn tijdrit, hij heeft echter het geluk dat geen enkele van zijn tegenstanders voor wit hier goed in zijn. Dit zou hem dus niet mogen parten spelen. Als ik 1 renner mocht kiezen voor wit, zou het deze Meintjes worden.


Wie is jullie favoriet? Yates, Meintjes of toch 1 van de andere 3? Zeg het hieronder!
Terug naar boven Ga naar beneden
Deel dit bericht op: reddit

Tour de France 2017 - Wat kunnen we verwachten: de witte trui :: Commentaren

Adam Yates, Quintana, Pinot, Van Garderen, Schleck, Rolland, Contador...
Wat een namen daar de afgelopen jaren.

Voor mij gaat daar dit jaar weer een Yates bij komen. Simon Yates is van deze 5 renners toch de enige die in mijn ogen top 10 AK kan fietsen. 6de in de Vuelta vorig jaar, dat zegt eigenlijk al genoeg voor zichzelf. Chaves de kopman in dat team, maar dat is ook niet een renner die Yates constant nodig heeft. Daarnaast is dat ook nog eens iemand die niet verwacht wordt voor het geel, waardoor Yates rustig zijn gang kan gaan in dat team.

Mocht Yates uitvallen of toch tegenvallen, verwacht ik Latour en Buchmann in een tweestrijd waarbij mijn lichte voorkeur naar Buchmann uit gaat vanwege zijn vorm de laatste weken. Daarnaast verwacht ik dat Majka het niet gaat redden dit jaar, waardoor Buchmann een vrije rol kan krijgen. Bardet daarentegen duidelijk de kopman in dat team, waardoor Latour wellicht moet werken.

Yates dus!
Bappos schreef:
Voor mij gaat daar dit jaar weer een Yates bij komen. Simon Yates is van deze 5 renners toch de enige die in mijn ogen top 10 AK kan fietsen.


En er staat nog zo duidelijk dat Meintjes vorig jaar 8e werd in de Tour Razz
Ik zei het op wielerflits al, Meintjes is de meest constante, Yates heeft de grootste uitschieters. Meintjes reed vorig jaar overigens wel echt loeisterk, die dekselse Zuid-Afrikaan bleef iedere bergetappe enorm lang plakken.
Yates zijn prestaties in de vuelta zijn natuurlijk geweldig, maar vergelijk het deelnemersveld met dat van de Tour van vorig jaar. Ik kan gewoon niet om Meintjes heen, hij wordt dé te kloppen man.

Buchmann rijdt wel erg goed dit jaar, maar het zou mijns inziens toch een enorme verrassing zijn mocht hij het wit pakken. Latour moet knechten voor Bardet die podium gaat rijden, dus die gaan we hier niet zien vrees ik (jammer wel, leuk talent!)
Meintjes is inderdaad erg constant, waardoor ik hij waarschijnlijk niet echt een slechte dag krijgt. Ik denk dat als Yates geen echt slechte dagen heeft, hij boven Meintjes zal uitkomen. Indien wel dus juist Meintjes boven Yates. Echter kan ik niet ruiken wie een slechte dag krijgt.
Ik gok toch op Buchmann! Ben echt onder de indruk van dat jonge talent.
Ik gok op Meintjes! Met een strijd voor 2 & 3 tussen Yates en Buchmann!
 

Tour de France 2017 - Wat kunnen we verwachten: de witte trui

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Tour de France 2017 - Wat kunnen we verwachten: het parcours
» Tour de l'Ain 2017 (08/08-13/08)
» Tour Down Under 2017 (17/01-22/01)
» Tour de France 2017 - Wat kunnen de Nederlanders?
» Tour de France 2017 - Wat kunnen de Belgen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Blog :: Voorbeschouwingen-
Ga naar: