Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 Wielerpraatjes

Ga naar beneden 
+11
Mark96
glenn485
Quechua
Brain Freeze
nonkel jos
TheTourminator
Bappos
dark-knight
Agloven
Eyeofdevil
Worsteman
15 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimedi 03 okt 2017, 09:32

Hij werd prof voordat het halve peloton geboren werd, heeft gereden met Sean Kelly, Greg Lemond, Robert Millar..
Gaat gewoon door tot ie dood is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mark96

Mark96


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 27

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimedi 03 okt 2017, 11:36

Hopen dat hij toch nog wel even de 50 aantikt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimewo 25 okt 2017, 14:24

Floris Gerts geen contractverlenging bij BMC gekregen. Benieuwd wat die nu gaat doen, heeft Roompot nog plek? Overigens ook wel opvallend dat BMC het gaat doen met maar 24 renners komend seizoen
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimevr 29 dec 2017, 10:17

Luuuuuuukk schreef:
Floris Gerts geen contractverlenging bij BMC gekregen. Benieuwd wat die nu gaat doen, heeft Roompot nog plek? Overigens ook wel opvallend dat BMC het gaat doen met maar 24 renners komend seizoen

Hij heeft nog steeds geen team, wat zeer opvallend is.
Lijkt mij toch meer dan alleen een goede knecht. Niet voor niets winnaar van de Volta Limburg.

BMC inderdaad wel kleiner team, maar zal mij niks verbazen als ze in de drukke periode weer een paar trainee's halen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimezo 31 dec 2017, 11:59

Ik heb zojuist wat topics geopend voor 2018. In de openingspost zetten wij altijd de startlijst, etappes etc. dit doen we dan met links naar PCS en Cyclingfever.

Ik was benieuwd welke sites jullie gebruiken. Dan kunnen wij misschien de openingspost aanpassen naar jullie wensen.

Zo maak ik eigenlijk enkel gebruik van PCS, die is vaak vollediger dan Cyclingfever. En eens per maand ga ik naar Cyclingfever omdat er op PCS wat mist. Zodoende kan in mijn opinie de links naar Cyclingfever weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimezo 31 dec 2017, 12:17

Ja, Cyclingfever stamt vooral af uit de tijd voor PCS echt populair werd. Dan gebruikten we Wielerland voor de resultaten en Cyclingfever voor de startlijsten en rittenschema's. Nu heeft PCS eigenlijk alles, dus misschien is Cyclingfever wel overbodig in de openingsposten momenteel.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimezo 31 dec 2017, 13:06

Eens hiermee, ik gebruik zelf ook zelden cyclingfever. Misschien wel ergens vermelden dat zij ook startlijsten hebben, want PCS bleek vorig jaar zeker tegen het einde van het jaar niet altijd meer helemaal up-to-date te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimezo 07 jan 2018, 12:45

Iemand met Edmonsson in 1 van zijn teams?
Nu al lekker wat puntjes binnen geharkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimezo 07 jan 2018, 13:31

Ik niet helaas. Wel leuk rennertje, maar verwacht er verder niet zoveel van. Doet vooral zijn werk voor Ewan
Terug naar boven Ga naar beneden
milsen




Aantal berichten : 288
Registratiedatum : 02-01-18

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimezo 07 jan 2018, 20:04

Wel over getwijfeld vind het een alleraardigste renner
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 11:32

http://hetiskoers.nl/nieuwe-wielerjaar-50-stellingen-2/
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 12:31

Dit blijft echt gewoon het leukste artikel van het gehele jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 16:46

Geen Coquard in de Tour! Best wel spijtig, was geen slecht teampje geweest. Maar Ja, dat krijg je dus met 5 Frans ploegen op PCT niveau.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 16:54

Ja, die Franse teams zijn verder best wel slecht. Ze moeten hun geluk dat ze in Frankrijk zijn geboren natuurlijk niet gaan pushen. Waarom kunnen Coquard en Calmejane niet gewoon in één ploeg zonder elkaar in de weg te zitten?



Al vind ik Wanty nou ook niet zo'n enorm Tourwaardig team.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 17:23

Nee klopt, maar dat is eigenlijk geen enkel team. Het gat tussen WT en PCT is enorm groot. Om een Tourwaardig te vormen moet je bijna gaan kiezen uit de gehele PCT ipv 1 PCT team. Beetje overdreven mss maar toch dicht bij de waarheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 18:49

Ik vind Vital Concept toch wel 10x beter dan wanty dat in iedere kansloze vlucht meegaat. Coquard met een heel behoorlijke sprinttrein kan gewoon zeges pakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 19:31

Israel Cycling Academy is toch een prima team?
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 20:56

Wanty is gewoon bovenaan de Europe Tour geëindigd, dat is de reden dat ze zijn uitgenodigd
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 21:32

Bappos schreef:
Israel Cycling Academy is toch een prima team?

Die krijgen al een wildcard voor de Giro.
Daarnaast is dat 'prima team' vooral gebaseerd op verwachting, en vanzelfsprekend krijgen teams die al wat bewezen hebben in de afgelopen jaren de voorrang.
Ik begrijp de uitleg van de koersdirecteur wel, Wanty was gewoon de beste keus en Coquard heeft gegokt en verloren. Top dat ze niet automatisch voor Fransen gaan, vroeger zo'n team als Saur Sojasun was natuurlijk een aanfluiting.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimema 08 jan 2018, 22:12

Een team met als kopmannen Hermans en Sbaragli vind ik nog altijd geen Tour waardig team eigenlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
milsen




Aantal berichten : 288
Registratiedatum : 02-01-18

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimedi 09 jan 2018, 13:26

NOU ja er zijn teams met mindere kopmannen. Als Hermans rijd zoals voorheen kan hij goed meekomen en we voor een top 10 notering gaan. Sbargli zal in de sprints tijdens de Tour wel te kort komen voor ritzeges maar goed Ook hij kan tijdens de sprintetappes top 10 rijden
Terug naar boven Ga naar beneden
Svennieboys

Svennieboys


Aantal berichten : 277
Registratiedatum : 13-09-16
Leeftijd : 29
Woonplaats : Breda

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimedi 09 jan 2018, 14:19

Cofidis is en blijft toch wel het sterkste Procontinale team maar inderdaad minder sterk dan elke Worldtour ploeg.
Dat gat is de afgelopen jaren wel groter geworden ja.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimedo 11 jan 2018, 17:47

Floris Gerts heeft plekje van Hartthijs de Vries bij Roompot overgenomen, van WT en PCT-niveau is nu van de Nederlanders alleen Martijn Keizer nog op zoek naar een ploeg. Belgen zijn ook vrijwel allemaal voorzien (daar zijn sowieso meer ploegen op PCT en WT-niveau).

https://www.procyclingstats.com/teams.php?s=no-team-next-year&year=2017&teamlevel=wt&nation=&team=&sort=career_pnts&younger_then=&ApplyFilter=Filter

De contractloze renners zijn in bovenstaande link te zien, renners die gestopt zijn zoals Castelijns zijn hier al uit gehaald. De meesten zijn wel te verklaren, Teklehaimanot had ik toch niet echt verwacht, voor de meesten zal het toch einde carrière zijn.

Leuk teampje dat veel 'overblijvers' heeft opgepikt is dit team: https://www.procyclingstats.com/team/sovac-natura4ever-2018
Favorietje natuurlijk Rebellin, die komend jaar 47 hoopt te worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimedi 16 jan 2018, 09:54

Iemand van hier die deze persoon is? Haarlemmer ofzo? Wel benieuwd hoe die dat topic anders zag.

https://twitter.com/desnelstefiets/status/953165186533347328
Terug naar boven Ga naar beneden
Mark96

Mark96


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 27

Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitimewo 17 jan 2018, 10:20

Geen idee. Anders is het wel apart ja.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wielerpraatjes - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 7 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wielerpraatjes
Terug naar boven 
Pagina 7 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Wielercafé-
Ga naar: