Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 Praattopic

Ga naar beneden 
+9
nonkel jos
Betse Jol
Brain Freeze
dark-knight
Bappos
Luuuuuuukk
Mark96
Worsteman
glenn485
13 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Brain Freeze

Brain Freeze


Aantal berichten : 437
Registratiedatum : 10-09-16

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimeza 14 jan 2017, 21:30

Ik vind leuk. Wijkt af van de meeste andere voorbeschouwingen, dus voor de koersen zelf ook wel toepasbaar.

Misschien trouwens het twitter-accountje wat prominenter plaatsen op het forum? Dat mensen die ook meteen zien als ze hier komen?
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimevr 20 jan 2017, 14:59

Glenn je hebt nu bij organisatoren als deadline de start v.d. wedstrijd gedaan, misschien handiger om daar 3 dagen voor de wedstrijd van te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Worsteman

Worsteman


Aantal berichten : 218
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 24

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimevr 20 jan 2017, 15:24

Wist helemaal niet dat ik iets zou organiseren, maar prima hoor. Valt net na mn toetsweek, dus komt mooi uit. Ik skype nog wel eens iemand voor de uitleg
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimevr 20 jan 2017, 16:55

dark-knight schreef:
Glenn je hebt nu bij organisatoren als deadline de start v.d. wedstrijd gedaan, misschien handiger om daar 3 dagen voor de wedstrijd van te maken.

Misschien niet slecht nee, pas ik vanavond nog aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimedi 24 jan 2017, 20:07

Ik had nog een aantal ideeën voor poules van andere sporten (en twee van het wielrennen zelf), de Champions League poule was daar één van, maar ik weet niet zo goed of er genoeg animo voor is, daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.

Zouden jullie geïnteresseerd zijn in de volgende poules, opgedeeld in poules waarvoor je één keer moet inzenden en vervolgens alleen de uitslagen in de gaten hoeft te houden, en poules waarvoor je meerdere keren in moet zenden.

Één keer inzenden:
- Een F1 poule
- Een poule voor het vrouwenwielrennen (alleen WWT, WK en EK), vergelijkbaar met Glenn zijn poule van het veldrijden.
- Een poule voor het u23 wielrennen (heb hier al 2 ruwe concepten van).

Meerdere keren inzenden:
- Een NBA Play-offs poule
- Een Europa League poule (CL heb ik al gemaakt, maar weet niet of er ook mensen een EL poule zien zitten)
- Een algemene voetbal pronostiek (waarbij ik iedere week een stuk of 8/10 wedstrijden uit binnen- en buitenland eruit pik waarbij je simpelweg zegt thuis, uit of gelijk)

Ik weet het, het zijn een hoop ideeën. Ik gok dat de meeste van deze ideeën toch niet met veel enthousiasme ontvangen zullen worden. Ik streef in ieder geval naar 8 enthousiastelingen voordat ik er iets voor ga uitwerken. Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie meningen!


Laatst aangepast door dark-knight op di 24 jan 2017, 21:19; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimedi 24 jan 2017, 21:13

Aan voetbalwedstrijden wil ik nog wel eens meedoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimedi 24 jan 2017, 21:21

Ik heb het overigens nog even opgedeeld in poules waarvoor je éénmalig in hoeft te zenden en poules waarvoor je vaker in moet zenden. Ik kan begrijpen dat dit jullie keuze beïnvloedt wat betreft het werk dat je erin moet stoppen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Worsteman

Worsteman


Aantal berichten : 218
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 24

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimedi 24 jan 2017, 21:32

Alle voetbalprono's lijken mij leuk, rest wat minder (ook door gebrek aan kennis)
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 jan 2017, 00:54

Voetbal ben ik sowieso voor in! En dan zowel de toernooi prono's als de "toto" prono's. Voor de rest sluit ik me aan bij Worsteman, heb niet echt kennis van F1 bijvoorbeeld
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 jan 2017, 01:13

Glenn ik wil morgen wel schrijven voor je interview maar heeft dat nog zin?
Terug naar boven Ga naar beneden
Brain Freeze

Brain Freeze


Aantal berichten : 437
Registratiedatum : 10-09-16

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 jan 2017, 01:29

Van voetbalprono's zou ik waarschijnlijk alleen de CL-variant meedoen. Vind het voorspellen daarbij minder leuk dan bij wielrennen. Het aantal inzendingen bij wekelijkse voetbalprono's neemt ook vaak wel snel af, zagen we in het verleden. Lijkt me met een NBA poule een vergelijkbare situatie, met als verschil dat ik dat helemaal niet volg.

Hoe zou je zo'n F1 poule zien? Welke restricties op je team kiezen enzo?

Extra wielerprono's juich ik wel toe, ook al weet ik niks van vrouwenwielrennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 jan 2017, 04:33

Zou sowieso deelnemen aan CL-prono en NBA-prono. Vrouwenwielrennen lijkt me wel integreerbaar in de TT.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 jan 2017, 08:38

dark-knight schreef:
Ik had nog een aantal ideeën voor poules van andere sporten (en twee van het wielrennen zelf), de Champions League poule was daar één van, maar ik weet niet zo goed of er genoeg animo voor is, daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.

Zouden jullie geïnteresseerd zijn in de volgende poules, opgedeeld in poules waarvoor je één keer moet inzenden en vervolgens alleen de uitslagen in de gaten hoeft te houden, en poules waarvoor je meerdere keren in moet zenden.

Één keer inzenden:
- Een F1 poule
- Een poule voor het vrouwenwielrennen (alleen WWT, WK en EK), vergelijkbaar met Glenn zijn poule van het veldrijden.
- Een poule voor het u23 wielrennen (heb hier al 2 ruwe concepten van).

Meerdere keren inzenden:
- Een NBA Play-offs poule
- Een Europa League poule (CL heb ik al gemaakt, maar weet niet of er ook mensen een EL poule zien zitten)
- Een algemene voetbal pronostiek (waarbij ik iedere week een stuk of 8/10 wedstrijden uit binnen- en buitenland eruit pik waarbij je simpelweg zegt thuis, uit of gelijk)

Ik weet het, het zijn een hoop ideeën. Ik gok dat de meeste van deze ideeën toch niet met veel enthousiasme ontvangen zullen worden. Ik streef in ieder geval naar 8 enthousiastelingen voordat ik er iets voor ga uitwerken. Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie meningen!

F1, wielrennen en voetbal zend ik zeker in, al is het maar om extra inzendingen te hebben :p. NBA ken ik helaas veel te weinig van. Ook goed dat het wielrennen maar 1x inzenden wordt ivm startlijsten die nooit in orde zijn.

Quechua schreef:
Glenn ik wil morgen wel schrijven voor je interview maar heeft dat nog zin?

Zeker, ben nu nog maar alles aan het verzamelen dus er kan zeker nog eentje bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 jan 2017, 08:40

nonkel jos schreef:
Zou sowieso deelnemen aan CL-prono en NBA-prono. Vrouwenwielrennen lijkt me wel integreerbaar in de TT.

Denk dat vrouwenwielrennen teveel gokken wordt? En om dat nou in de TT te stoppen, lijkt me niet heel slim.
Terug naar boven Ga naar beneden
Svennieboys

Svennieboys


Aantal berichten : 277
Registratiedatum : 13-09-16
Leeftijd : 29
Woonplaats : Breda

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 jan 2017, 13:34

Vrouwenwielrennen en onder 23 jaar is niet helemaal mijn ding.
Zou dus liever niet inzenden en dus ook liever niet in de TT.

Dan doe ik liever mee aan een pronostiek van een andere sport.
Terug naar boven Ga naar beneden
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 jan 2017, 14:26

Eyeofdevil schreef:
nonkel jos schreef:
Zou sowieso deelnemen aan CL-prono en NBA-prono. Vrouwenwielrennen lijkt me wel integreerbaar in de TT.

Denk dat vrouwenwielrennen teveel gokken wordt? En om dat nou in de TT te stoppen, lijkt me niet heel slim.

Als we het enkel houden bij WK (weg en ITT), La Course en de Giro voor vrouwenteams? Dat zijn evenementen die ook live te volgen zijn via meerdere kanalen. En teveel gokken, tja, 't is een beetje minder bekend, maar met wat research moet het voor iedereen mogelijk zijn om een goede selectie te maken.

En met de huidige TT maakt het ook niet zoveel uit als je het vrouwenwielrennen zou skippen.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 jan 2017, 15:20

Met vrouwenwielrennen was ik een soort spel vergelijkbaar met het veldrijden spel van Glenn van plan. Waarbij je op basis van de WT ranking van vorig jaar een team samenstelt en dan kun je per WT koers een bepaald aantal punten verdienen.
Bij u23 was ik dan weer meer van plan dat je gewoon een team van 15-20 renners van onder de 23 mag kiezen. Niet op basis van CQ, maar bijvoorbeeld dat je alleen PCT en CT renners mag pakken. En ook daar weer per koers een x-aantal punten kan behalen.
Die kunnen overigens wel bij de jaarspellen erbij bijvoorbeeld.

Bij de F1-poule dacht ik aan een concept waarbij je een team van 8 coureurs kan kiezen en die coureurs kunnen punten voor je halen. Daarnaast een puntentelling waarbij de beste teams (Mercedes, Red Bull) minder punten krijgen voor een gp winst dan de slechtste teams (Sauber, manor). Daarnaast zou ik zeggen 1 coureur per team mag je in je voorspelling opnemen. Of 4 coureurs van verschillende teams en dan 2x2 coureurs van hetzelfde team. Ik kan ook nog punten toebedelen aan de coureurs, waardoor je niet alle toppers in je team kan nemen. Die opties moet ik nog bekijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimema 13 feb 2017, 17:18

568 weergaves op laatste tweet. Not bad :p.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brain Freeze

Brain Freeze


Aantal berichten : 437
Registratiedatum : 10-09-16

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimema 13 feb 2017, 17:29

Geretweet door Scorito, netjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimema 13 feb 2017, 17:34

Ja, ik weet dat ze redelijk frequent retweeten dus effe hun vermeld in de tweet en inderdaad, ze retweeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brain Freeze

Brain Freeze


Aantal berichten : 437
Registratiedatum : 10-09-16

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimema 13 feb 2017, 17:37

Ik zou er meteen een tweetje uitgooien voor Oman etc. morgen. Wie weet klikken ze even door.

E: ik zie dat dat al gebeurd is
Terug naar boven Ga naar beneden
Brain Freeze

Brain Freeze


Aantal berichten : 437
Registratiedatum : 10-09-16

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 22 maa 2017, 01:48

dark-knight schreef:
Ik had nog een aantal ideeën voor poules van andere sporten (en twee van het wielrennen zelf), de Champions League poule was daar één van, maar ik weet niet zo goed of er genoeg animo voor is, daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.

Zouden jullie geïnteresseerd zijn in de volgende poules, opgedeeld in poules waarvoor je één keer moet inzenden en vervolgens alleen de uitslagen in de gaten hoeft te houden, en poules waarvoor je meerdere keren in moet zenden.

Één keer inzenden:
- Een F1 poule
- Een poule voor het vrouwenwielrennen (alleen WWT, WK en EK), vergelijkbaar met Glenn zijn poule van het veldrijden.
- Een poule voor het u23 wielrennen (heb hier al 2 ruwe concepten van).

Meerdere keren inzenden:
- Een NBA Play-offs poule
- Een Europa League poule (CL heb ik al gemaakt, maar weet niet of er ook mensen een EL poule zien zitten)
- Een algemene voetbal pronostiek (waarbij ik iedere week een stuk of 8/10 wedstrijden uit binnen- en buitenland eruit pik waarbij je simpelweg zegt thuis, uit of gelijk)

Ik weet het, het zijn een hoop ideeën. Ik gok dat de meeste van deze ideeën toch niet met veel enthousiasme ontvangen zullen worden. Ik streef in ieder geval naar 8 enthousiastelingen voordat ik er iets voor ga uitwerken. Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie meningen!

Wilde je nog een F1-spel opstarten? Eind deze week start het seizoen geloof ik. Zijn volgens mij ook wel aardig wat externe sites die een spel organiseren, dus misschien dan een subpoultje?
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 22 maa 2017, 11:10

Was ik niet meer van plan nee. Een subpoule kan natuurlijk wel, zal vanmiddag eens zoeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimevr 24 maa 2017, 08:27

Ik heb al een tijdje niks meer gehoord van Oscar 11(Tourminator). Weet iemand wat er met hem gebeurt is? Op het TW forum was die altijd zo actief!
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitimewo 21 jun 2017, 18:33

Zonde dat dit forum geen app heeft die een notificatie stuurt telkens er een nieuwe reactie is. Zou een einde maken aan 20 keer per dag het forum te openen om te zien dat er niets nieuws is :p.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Praattopic - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praattopic   Praattopic - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Praattopic
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Overig :: Off topic-
Ga naar: